Technische vragen kun je stellen als reactie op de betreffende pagina’s, of op deze pagina. Hierbij, indien van toepassing, graag een schets of schema van de installatie bijvoegen.

Bekijk voor het stellen van een vraag de FAQ en Hints en Tips en eventueel ook het Forum archief:

3 comments on “Support

  1. Ik overweeg een set van twee MoCA adapters aan te schaffen om een bestaande (en lastig te vervangen) coax kabel te gebruiken voor netwerkverkeer. Ik heb nog wel een paar vragen, wellicht dat iemand hier daar een antwoord op heeft.

    1. Ik zal ‘m gaan installeren achter een GHV41MX versterker. Ik gebruik geen kabelmodem en heb daarom de retour-functie van de versterker uitgezet. Betekent dat dat er ook geen verkeer van de MoCA adapters naar buiten kan lekken?

    2. Kunnen alle MoCA adapters overweg met VLAN’s? Of in ieder geval de adapters van Hirschmann?

    Alvast bedankt,
    Maurice

    • Beste Maurice,

      Als je de in koppelende MOKA achter de GHV versterker plaatst in dezelfde coax kabel die naar de uit koppelende MOKA loopt is dat geen probleem, dat heeft verder overigens niets met het retourverkeer in de versterker te maken, retourverkeer binnen een CAI loopt van 5-65 MHz en MOKA gebruikt een frequentie van rond de 1300 MHz, dus dat beïnvloed elkaar helemaal niet.
      Daarnaast is het alleen belangrijk dat beide MOKA units met de rechter poorten met elkaar verbonden zijn, de linker is CAI in- en CAI uit.

      MOKA is geschikt voor transport van data signaal, dus VLAN is geen probleem.

  2. Bedankt, heb inmiddels een setje van twee MOKA 32’s en dat werkt uitstekend (ook VLAN’s).
    De beloofde bandbreedte van 400 Mbps wordt zelfs overtroffen (met iperf krijg ik er 450 Mbps overheen).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Anti-spam vraag: